Преузмите комплетан рад/Download
Аутор:/Authors Милован В. Стаматовић
УДК 371.3::796
ДОПРИНОС НАСТАВЕ ФИЗИЧКОГ ВАСПИТАЊА АНТРОПОМЕТРИЈСКИМ ПРОМЕНАМА ТЕЛЕСНОГ РАЗВОЈА (ТЕЛЕСНА ВИСИНА И ТЕЛЕСНА МАСА) УЧЕНИКА У ЗАВИСНОСТИ ОД МАТЕРИЈАЛНО-ТЕХНИЧКИХ УСЛОВА ЗА РАД
Апстракт: Овај рад је резултат педагошког истраживања уз примену класичног експеримента са паралелним групама (код ученика од 9 до 10 година). Предмет истраживања је био допринос наставе физичког васпитања антропометријским променама телесног развоја (телесна висина и телесна маса) у зависности од тога да ли се настава физичког васпитања реализује у школама које располажу свим потребним материјално-техничким условима за реализацију наставе или у школама које не поседују дате услове. Резултати истраживања су показали да нема статистички значајне разлике у антропометријским променама телесне висине и телесне масе између ових група.
Кључне речи: настава физичког васпитања, материјално-технички услови, антропометрија, телесни развој, телесна висина, телесна маса.
ВКЛАД ФИЗИЧЕСКОГО ОБРАЗОВАНИЯ АНТРОПОМЕТРИЧЕСКИМ ИЗМЕНЕНИЯМ ФИЗИЧЕСКОГО РАЗВИТИЯ (ФИЗИЧЕСКАЯ ВЫСОТА И ВЕС ОРГАНИЗМА) УЧЕНИКОВ В ЗАВИСИМОСТИ ОТ МАТЕРИАЛЬНО-ТЕХНИЧЕСКИХ УСЛОВИЙ ДЛЯ РАБОТЫ
Резюме: Эта работа является результатом педагогического исследования с использованием классического эксперимента с параллельными группами (для учеников от 9 до 10 лет). Предметом исследования был вклад преподавания физического воспитания антропометрическим изменениям физического развития (физическая высота и вес организма) в зависимости от того, реализуется ли физическое воспитание в школах, которые имеют все необходимые материально-технические условия для проведения занятий или в школах, у которых нет таких условий.
Результаты исследования показали, что не было статистически значимой разницы в антропометрических изменениях физического роста и веса организма между этими группами.
Ключевые слова: преподавание физического воспитания, материально-технические условия, антропометрия, физическое развитие, физическая высота, вес организма.
Литература/References
Банђур, Б., Круљ, Р. и И. Радовановић (1996). Статистика у педагошком истраживању. Београд.
Берковић, Л. (1978). Методика физичког васпитања. Београд: Партизан/ Савез за физичку културу Југославије.
Вишњић, Д. (1984). Осавремењивање наставе физичког васпитања као истраживачки задатака, Физичка култура, 3, Београд.
Иванић, С. (1988). Критеријуми за процену физичког развоја и физичких способности деце и омладине узраста 7–19 година (нормативи), Билтен, 13. Београд: Градска самоуправна интересна заједница физичке културе.
Јовановић, А. (1998). Динамика развоја морфолошких и антрополошких димензија ученика основних школа из Београда. (Докторска дисертација). Београд: Факултет физичке културе.
Катанић, М. (2010). Утицај различитих материјално-техничких услова и начина организације наставе на антропометријски и моторички статус ученика. (Магистарски рад). Нови Сад: Факултет спорта и физичког васпитања.
Крсмановић, Б. (1985). Ефикасност наставе физичког васпитања у зависности од модела наставног програма. (Докторска дисертација). Нови Сад: Факултет физичке културе.
Курелић, Н., Момировић, К., Стојановић, М., Штурм, Ј., Радојевић, Ђ. и Н. Вискић-Шталец (1997). Структура и развој моторичких димензија омладине. Београд: Институт за научна истраживања/Факултет за физичко васпитање од 1–4 разреда основне школе/Завод за уџбенике и наставна средства.
Марковић, Ј. (2016). Ефикасност алтернативног програма наставе физичког васпитања у млађим разредима основне школе. (Докторска дисертација). Ужице: Учитељски факултет.
Милановић, Љ. (1997). Настава физичког васпитања од 1–4 разреда основне школе. Београд: Завод за уџбенике и наставна средства.
Милановић, Љ., Стаматовић, М. и Г. Шекељић (2008). Теорија и методика наставе физичког васпитања. Ужице: Учитељски факултет, 212–215.
Мужић, В. (1977). Методологија педагошког истраживања. Сарајево: Свјетлост.
Стаматовић, М. (1990). Физичко вежбање свакодневна потреба ученика, Живот и школа, 39(2), Загреб, 221–228.
Стаматовић, М. (2002). Испитивање ефикасности наставе физичког васпитања код ученика четвртог разреда основне школе у зависности да ли се настава организује као „разредна“ или „предметна“. (Докторска дисертација). Београд: Факултет за спорт и физичко васпитање.
Стаматовић, М. и Г. Шекељић (2006). Утицај различитих концепција наставе физичког васпитања на моторички статус ученика млађег школског узраста, Зборник радова, Интердисциплинарна научна конференција са међународним учешћем. Нови Сад: Факултет спорта и физичког васпитања, 301–310.
Ћелеш, Н. (2007). Разлике морфолошких карактеристика и моторичких способности ученика петих разреда урбаних и руралних основних школа Санског Моста, Гласник Антрополошког друштва Југославије, 97–109.
Шекељић, Г. и М. Стаматовић (2006). Допринос наставе физичког васпитања промени морфолошког статуса ученика млађег школског узраста, Зборник радова, Интердисциплинарна научна конференција са међународним учешћем. Нови Сад: Факултет спорта и физичког васпитања, 311–318.